Dokument: Customer Recognition and Mobile Geo-Targeting

Titel:Customer Recognition and Mobile Geo-Targeting
URL für Lesezeichen:https://docserv.uni-duesseldorf.de/servlets/DocumentServlet?id=68103
URN (NBN):urn:nbn:de:hbz:061-20250113-101552-4
Kollektion:Publikationen
Sprache:Englisch
Dokumententyp:Wissenschaftliche Texte » Artikel, Aufsatz
Medientyp:Text
Autoren: Baye, Irina [Autor]
Hanspach, Philip [Autor]
Reiz, Tim [Autor]
Sapi, Geza [Autor]
Dateien:
[Dateien anzeigen]Adobe PDF
[Details]1,43 MB in einer Datei
[ZIP-Datei erzeugen]
Dateien vom 13.01.2025 / geändert 13.01.2025
Stichwörter:Mobile marketing, Location targeting, Price discrimination, Behavioral targeting, Customer data
Beschreibung:We consider competing mobile marketers that complement geo-targeting with behavior-based pricing and send personalized offers to customers. Firms observe consumers’ locations and can infer their (heterogeneous) responsiveness to discounts from purchase histories. The overall profit effect of behavioral targeting is driven by firms’ discount factor and consumers’ transport cost and can be neutral, positive, or negative. We are the first to show that the profitability of behavioral data may depend on firms’ time preferences. We derive conditions for when firms prefer more rather than less behavioral targeting.
Rechtliche Vermerke:Originalveröffentlichung:
Baye, I., Hanspach, P., Tim, R., & Sapi, G. (2024). Customer Recognition and Mobile Geo-Targeting. Review of Industrial Organization, 64(4), 615–644. https://doi.org/10.1007/s11151-024-09952-2
Lizenz:Creative Commons Lizenzvertrag
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz
Fachbereich / Einrichtung:Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dokument erstellt am:13.01.2025
Dateien geändert am:13.01.2025
english
Benutzer
Status: Gast
Aktionen