Dokument: Blurring the Lines: Merging the Monster/Human Binary in Rin Chupeco’s The Suffering

Titel:Blurring the Lines: Merging the Monster/Human Binary in Rin Chupeco’s The Suffering
URL für Lesezeichen:https://docserv.uni-duesseldorf.de/servlets/DocumentServlet?id=66380
URN (NBN):urn:nbn:de:hbz:061-20240722-160142-6
Kollektion:Publikationen
Sprache:Englisch
Dokumententyp:Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Studienabschlussarbeit (z.B. Bachelor-, Master-, Examensarbeit)
Medientyp:Text
Autor: Weiser, Julia [Autor]
Dateien:
[Dateien anzeigen]Adobe PDF
[Details]214,8 KB in einer Datei
[ZIP-Datei erzeugen]
Dateien vom 12.07.2024 / geändert 12.07.2024
Beitragende: Matilla, Lucas [Gutachter]
Univ.-Prof. Dr. Neumann, Birgit [Gutachter]
Stichwörter:deconstruction, monster theory, horror theory, onryo
Dewey Dezimal-Klassifikation:800 Literatur » 820 Englische, altenglische Literatur
Beschreibung:This paper investigates the self-critical perspective of the monster narrative in Rin Chupeco’s "The Suffering" (2015). Rather than portraying the monster as an external antagonist, the horror emerges from the merging of Self and Other, creating an internalized source of fear. The blurring of the boundaries between monster and human is analyzed through three deconstructed binaries, revealing the co-dependency of these contrasting couplings. Using a collection of essays on Monster Theory and Deconstruction Theory, the study demonstrates the instability and fragility of the onlookers’ humanity as they confront their own monstrosity. The dissolution of the Self/Other and Human/Monster boundaries compels us to critically reflect on our own monstrosity and consider how to either accept or overcome it. This repositioning of fears and the rejected aspects within the Self highlights the internal biases reflected in the attributes typically associated with the monster.
Lizenz:Creative Commons Lizenzvertrag
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz
Fachbereich / Einrichtung:Philosophische Fakultät » Anglistisches Institut
Dokument erstellt am:22.07.2024
Dateien geändert am:22.07.2024
english
Benutzer
Status: Gast
Aktionen