Dokument: Three essays on crowdfunding: Exploring what mobilizes backers and drives crowdfunding success

Titel:Three essays on crowdfunding: Exploring what mobilizes backers and drives crowdfunding success
URL für Lesezeichen:https://docserv.uni-duesseldorf.de/servlets/DocumentServlet?id=63371
URN (NBN):urn:nbn:de:hbz:061-20230815-115015-1
Kollektion:Dissertationen
Sprache:Englisch
Dokumententyp:Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Medientyp:Text
Autor: Selasinsky, Constantin [Autor]
Dateien:
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Dateien vom 09.08.2023 / geändert 09.08.2023
Beitragende:Prof. Dr. Eva Lutz [Gutachter]
Prof. Dr. Börner, Christoph J. [Gutachter]
Dewey Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften, Soziologie » 330 Wirtschaft
Beschreibung:The factors that drive crowdfunding performance are multifaceted and depend amongst others on the campaign characteristics and on the entrepreneur’s approach how to market and present the project. This dissertation aims to identify the features that attract backers concerning the language entrepreneurs use to present their projects on a crowdfunding platform.
This cumulative dissertation comprises three separate studies. In detail, the first study deals with investor-related signals from different signal sources, the second study with a sustainability orientation, and the third study with novelty language.
Lizenz:Creative Commons Lizenzvertrag
Dieses Werk ist lizenziert unter einer Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz
Fachbereich / Einrichtung:Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dokument erstellt am:15.08.2023
Dateien geändert am:15.08.2023
Promotionsantrag am:30.03.2023
Datum der Promotion:21.06.2023
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