Dokument: Foreign Market Entry Mode Choice of Small and Medium-Sized Enterprises

Titel:Foreign Market Entry Mode Choice of Small and Medium-Sized Enterprises
URL für Lesezeichen:https://docserv.uni-duesseldorf.de/servlets/DocumentServlet?id=36120
URN (NBN):urn:nbn:de:hbz:061-20151026-110807-6
Kollektion:Dissertationen
Sprache:Englisch
Dokumententyp:Wissenschaftliche Abschlussarbeiten » Dissertation
Medientyp:Text
Autor: Laufs, Katharina [Autor]
Dateien:
[Dateien anzeigen]Adobe PDF
[Details]3,41 MB in einer Datei
[ZIP-Datei erzeugen]
Dateien vom 22.10.2015 / geändert 22.10.2015
Beitragende:Prof. Dr. Schwens, Christian [Gutachter]
Prof. Dr. Eva Lutz [Gutachter]
Dewey Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften, Soziologie » 330 Wirtschaft
Beschreibung:This thesis focuses on internationally active SMEs and their foreign market entry mode choice. In detail, the thesis analyzes the influence of specific characteristics of SMEs on the firm’s choice of an appropriate foreign market entry mode. Such characteristics are, for example, the lack of resources, the sensitivity to external challenges, the special ownership structure, and management characteristics. Considering the specific characteristics of SMEs and the benefits and challenges arising from interna- tionalization, the understanding of how SMEs enter foreign markets raises several questions, which I will outline in the following.
Lizenz:In Copyright
Urheberrechtsschutz
Fachbereich / Einrichtung:Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Dokument erstellt am:26.10.2015
Dateien geändert am:26.10.2015
Promotionsantrag am:19.05.2015
Datum der Promotion:07.09.2015
english
Benutzer
Status: Gast
Aktionen